tirsdag 28. august 2007

Snop

Eller bøker. Fikk gavekort hos ARK med mor og far i bursdagsgave, og i dag kom bøkene jeg hadde bestilt! Hooray! Å kjøpe bøker (som ikke står på pensum...) er en sann luksus. Jeg samler i sakte tempo, men dette er skatter som kan følge meg hele livet. Hvis jeg engang får meg et eget hus skal jeg sette av et rom til bare bøker! My own bibliotek! Bøker ruuuulz.

Bok om kunstneren Elizabeth Peyton: stor, fin bok spekket av "stylized and idealized portraits of her close friends, pop celebrities, and European monarchy", for å sitere Wiki. Noen av portrettene er hentet fra fotografiske avbildninger av kjendiser, og kan slik sies å passe inn i en appropriasjonstradisjon der elementer fra populærkulturen hentes inn i et autentisk maleri signert av Kunstneren. Jeg liker bildene mest fordi personene alltid er fremstilt vakkert androgyne; pure eyecandy!

"Against Fashion: Clothing as art, 1850 - 1930"; modernistisk kunst og mote, yeah. Dette er en bok med mye deilig fagstoff, håper på å kunne skrive en oppgave omkring tematikken mote vs. kunst i nærmeste fremtid.

"Ohne Titel" forener Juergen Teller, Cindy Sherman og Marc Jacobs mellom to permer. Det MÅ bare bli bra.

Ingen kommentarer: