mandag 25. februar 2008

Løp & kjøp

Mammutsalget er i gang! Yes!

Løp innom Studia i forelesningspausen i dag og kjøpte to bøker jeg hadde sett meg ut i katalogen på forhånd; Tore Renbergs "Farmor har kabel-tv/Videogutten" og Simone de Beauvoirs debutroman "Gjesten". Håper og tror at jeg kommer til å like begge.

Renbergs "Mannen som elsket Yngve" er en favoritt i bokhyllen (og filmen var like bra synes jeg, hurra og kudos og jippi!), og denne boken begynner jo særs lovende med å Depeche Mode-referanser allerede på side nummer to.

Überheltinne Simone de Beauvoirs skjønnlitterære produksjon har jeg ikke lest så mye av men "Gjesten" er visstnok en tilnærmet selvbiografisk roman om frisinnet kjærlighet, sjalusi og det bohemske kunstnerlivet. Dååån. Jeg er solgt.

Bøker <3

I love being able to buy hardcover-books which are not related to studies and don´t cost a small fortune. The huge bi-annual booksale started today. It´s called the Mammoth-sale. Because it´s, uhm, huge.

Ingen kommentarer: