søndag 14. oktober 2007

Tekstuell

Jeg liker ord. Txt. I alle former.

Jeg hadde aldri blitt så opphengt i Depeche Mode om det ikke hadde vært for at Martin Gore med sine (littegranne, host, emo) tekster uttrykker noe som jeg selv tenker og føler til tider. Om jeg noen gang kunne fått sagt det på den måten! "Pain and suffering in various tempos", oooh! Ikke at jeg lider så grusomt akkurat for øyeblikket (har riktignok vondt i føttene), men er greit å få utløp for frustasjon gjennom musikk. Katharsis baby.

For deg som ikke er så belest på DM tekster (i alle fall f.o.m albumet Black Celebration); det handler mye om nevnte pain and suffering, sex (med innslag av, ja, riktig, pain and suffering), ambivalente kjærlighetsforhold, melankolsk mørke. I alle fall slik jeg leser dem. Approprier txt inn i ditt liv slik det passer deg.

"Behind the wheel"

My little girl
Drive anywhere
Do what you want
I don't care
Tonight
I'm in the hands of fate
I hand myself
Over on a plate
Now

Oh little girl
There are times when I feel
I'd rather not be
The one behind the wheel
Come
Pull my strings
Watch me move
I do anything
Please

Sweet little girl
I prefer
You behind the wheel
And me the passenger
Drive
I'm yours to keep
Do what you want
I'm going cheap
Tonight

You're behind the wheel tonight

Ingen kommentarer: