tirsdag 20. november 2007

Frykt ikke mere

Jess, jeg fant, jeg fant! I give you en video av Depeche Mode anno 1982 med den herlige instrumentale låten "Nothing to fear".

Jeg har egentlig vært heller lunken til mye av materialet de ga ut før Black Celebration, men i det siste har jeg lyttet særlig mye på albumet "A Broken Frame" fra 1982. Foruten et meget lekkert cover innholder dette albumet singler som "Leave in silence" og "See you", men det er to av de andre låtene som er mine favoritter. "Nothing to fear" og "The sun and the rainfall" er to låter som peker i retning av et fremdeles poppete men mørkere Depeche Mode. Dette var tidlig i karrieren deres; første album Martin Gore skrev låtene på, og et litt sånn "prøve-feile" prosjekt som blant annet fikk en surmaget kritiker til å undre seg over "why God bothered with Depeche Mode". Nuvel.

Dette opptaket viser et mindre fancy sceneshow enn det bandet byr på i dag, men er likevel sjarmerende, med båndopptakerne rullende i bakgrunnen og Andy Fletchers fantastiske en-fingers-spill på synthen. Og hvilket hår på Martin Gore! Gotta love the floof!

Ingen kommentarer: